Hvad er et callcenter?

Det bliver mere og mere almindeligt, at firmaer bruger et callcenter til telefonpasningen. Især mindre firmaer kan have stor gavn af telefonpasning, som udføres af professionelle folk. Det kan nemlig betyde, at firmaet ikke mister kunder. Det kan være dyrt at have en person ansat til at passe telefonen, og callcentre tilbyder ofte meget fleksible løsninger til små firmaer.

Når du ringer til fx den lokale murermester, som skal hjælpe dig med at sætte din nye brændeovn op, så er den, du taler med måske ikke helt inde i murermesterfaget. Derfor har han, eller hun ikke altid har den store forståelse opgaven, du vil have løst.
Det er nemlig sådan, at selv om mange callcentre oplærer deres ansatte, så er det ikke altid, at den, du kommer til at tale med, har gennemgået hele oplæringsforløbet.

Det kan være frustrerende, men du kan være sikker på, at hende, der passer telefonen, vil gøre sit bedste. Og det mindste, hun vil gøre, er at sende besked om opgaven videre til én, som kan hjælpe dig, hvis hun ikke har mulighed for at stille dig om til murermesteren lige med det samme.

De ansatte i et callcenter har ikke kun telefonpasning som arbejdsopgave. De skal sommetider også arrangere møder tage imod ordrer fra firmaets kunder. Det kan også være, at de skal indsamle informationer og oplysninger, som bruges til research.

Pasning af en telefon er dermed ikke kun at svare på spørgsmål fra kunder. Det er et job, som kræver, at telefonpasseren er fleksibel, og kan arbejde hurtigt og sikkert, fordi det kan være, at hun eller han faktisk sidder som receptionist for flere forskellige firmaer, og skal varetage forskellige opgaver, alt efter hvilket firma hun svarer på telefonen for. Telefonpasning kan derfor være et hårdt job, selv om det lyder, som om det er nemt.

Hvis du er i markedet efter telefonpasning, receptionsservice og lignende, og du vil være sikker på, at alle medarbejdere kan håndtere dine sager perfekt: Tag en snak med Blumensaadt!