Stress efter skilsmisse?

Det at gå gennem en skilsmisse eller et brud kan være noget af det sværeste, du skal igennem. Der er så mange følelser på spil, og det kan væres svært at komme alene igennem. Træk på venner og familie, og få også stresscoaching ved en stresscoach, hvis du er kørt fast.

Pas på dig selv

Du kan også passe på dig selv i hele processen. Det kan være nødvendigt for at hele. Her er nogle ideer til hvordan:

  • Sørg for at have tid til at pleje dig selv hver dag. Det er nødvendigt for dig for at kunne hele. Gør nogle aktiviteter, som virker beroligende på dig. Det kan være at være sammen med gode venner, gå en tur, lytte til musik, tage et varmt bad, få en massage eller læse en god bog for eksempel. Det kan også være yoga eller meditation.
  • Undgå at ty til alkohol, stoffer eller mad til at komme igennem dagene. Det kan være fristende, fordi du er såret og ensom, men det kommer der ikke noget godt ud af, og du skaber blot et nyt problem, og det har du ikke brug for.
  • Vær opmærksom på dine behov, og udtryk hvad du har brug for. Tro på dig selv, og hvad du tror, er det rigtige. Lad være med at lytte til de måske ubehagelige ting, din ex siger om dig.
  • Find en ny interesse. Brug skilsmissen som en mulighed til at gøre noget, du altid har drømt om.
  • Hav en rutine. Et brud eller en skilsmisse har indvirkning på nærmest alle dele af dit liv, og det kan skabe en følelse af kaos, usikkerhed og stress. Det at komme ind i en normal rutine kan skabe mere ro og balance.
  • Giv dig selv en ”time out”. Prøv at undgå at træffe store beslutninger i de første måneder efter en skilsmisse. Det kan være ting som at skifte arbejde eller flytte til en ny by. Vent med sådanne beslutninger, til du er klarere i hovedet og ikke så stresset.

Ønsker du at uddanne dig til stresscoach, så se nærmere her om stresscoach uddannelse: https://lifeconsulting.dk/stresscoach-uddannelse